TERAPIA

Poradnia prowadzi terapię w trzech formach: diagnozy, konsultacji i stałych zajęcia logopedycznych. Poniżej prezentujemy regulamin funkcjonowania Poradni, prosimy o zapoznanie się z nim przed skorzystaniem z naszych usług.

REGULAMIN

 

ZAKRES USŁUG

  1. Poradnia obejmuje terapią wszystkie osoby, które mają trudności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej, sprawności systemowej i pragmatycznej języka, mają opóźniony rozwój kolejnych etapów mowy w stosunku do wieku i normy rozwojowej oraz problemy z realizacją artykulacyjną wypowiedzi.
  2. Objawy zaburzeń mowy u dzieci mogą być różnorodne. Mogą nie rozumieć dźwięków mowy (głuchota lub poważny niedosłuch, autyzm, afazja semantyczna, alalia rozwojowa, całościowe zaburzenia rozwoju ) lub częściowo, sytuacyjnie z odroczeniem rozumieją mowę (autyzm, niedosłuch, centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego, opóźniony rozwój mowy, SLI – specyficzne zaburzenia rozwoju językowego, dyslalia, oligofazja). Diagnozujemy i udzielamy pomocy we wszystkich wymienionych trudnościach rozwojowych.
  3. Pomoc otrzymają również wszyscy uczniowie , którzy mają problemy w realizacji wypowiedzi: mówią bełkotliwie, niezrozumiale i zniekształcają lub nie wypowiadają właściwych głosek (dyslalia, dyzartria).
  4. Problemy ze sprawnością systemową języka są przyczyną trudności w uczeniu się: pisaniu, czytaniu, zapamiętywaniu informacji i pracy z tekstem. Uczniowie z dysleksją i specyficznymi zaburzeniami rozwoju językowego SLI, też otrzymują pomoc logopedyczną w Poradni, wymagają bowiem indywidualnie opracowanych procedur komunikacyjnych i językowych.

 

CEL TERAPII

  1. Celem postępowania logopedy jest zawsze maksymalna ale zależna od warunków psychofizycznych ucznia poprawa jakości porozumiewania się zarówno w sferze rozumienia mowy jaki artykulacji.
  2. Dla części uczniów niemówiących w celu rozwoju porozumiewania słownego wprowadzany jest przekaz wspomagany AAC-Piktogramy. Pozwala to na lepsze programowanie mowy gdyż dziecko widzi różnorodne wzory graficznie układane z piktogramów jako pomoc obrazująca narrację języka mówionego. Ta metoda ułatwia kodowanie znaczenia dźwięków mowy, bo są widziane przez dziecko w postaci ilustracji i napisów. Poprawia to znacznie orientację w treściach słownych tekstu (o czym jest tekst) czy piosenek tematycznych (tekstów melodycznych).
  3. Dla podniesienia skuteczności terapii, dzieci otrzymują ( jeżeli jest to uzasadnione) nagrania audio. na płytach CD swoich indywidualnych zajęć. Śpiewane przez terapeutę teksty melodyczne lub wspólnie z dzieckiem prowadzone rozmowy, ćwiczenia lub inne formy językowej narracji, są rejestrowane na płytach CD podczas zajęć, co znacząco wpływają na przebieg terapii. Poprawia motywację ucznia i podnosi w oczach dziecka atrakcyjność zajęć (dziecko z przyjemnością uczestniczy w zajęciach) . Zarówno nagrania jak i płyty są w cenie zajęć .

 

DOKUMENTACJA PRACY I OPINIOWANIE POSTĘPÓW

  1. Rodzice podopiecznych na życzenie otrzymują opinię o aktualnym stanie funkcjonowania poznawczo-językowego bez dodatkowej opłaty.
  2. W Poradni prowadzona jest ewidencja i dokumentacja elektroniczna przebiegu terapii. Dokumentacja foto i wideo funkcjonowania podopiecznych jest podstawą diagnozy i ewaluacji postępów w terapii mowy. Rodzic może otrzymać taki multimedialny dokument tworzony do celów wewnętrznych Poradnii.
  3. Podopieczni Poradni otrzymują zeszyty pracy, segregatory i książki komunikacyjne wspólnie wykonywane przez terapeutę i ucznia podczas zajęć. Ma to znakomity walor motywacyjny szczególnie dla młodszych dzieci. Kserowanie, pisanie na laptopie i drukowanie indywidualnych pomocy dydaktycznych wykonywanych wspólnie z uczniem poprawia lub rozszerza umiejętności wykonawcze i kształtuje zaradność każdej osoby, szczególnie dziecka z trudnościami rozwojowymi. Znacznie poprawia się również rozumienie poleceń słownych i samokontrola ucznia w działaniu.

 

CZAS ZAJĘĆ

  1. Każdy z podopiecznych ma ustalany indywidualnie do potrzeb czas zajęć. Zajęcia mogą trwać od 30 do 90 minut. Chodzi o ustalenie niezbędnego a zarazem zgodnego z możliwościami psychofizycznymi ucznia, czasu jego zajęć (nie wydłużamy sztucznie zajęć). Czas zajęć bowiem wpływa odpowiednio na cenę , a jest ona od niego zależna.
  2. Czas zajęć obejmuje zajęcia właściwe (pracę z dzieckiem) i czas poświęcony na informację dla rodzica o aktualnym stanie pracy i zaleceniach. Wymagana jest więc dyscyplina z obu stron (terapeutów i rodziców) aby kolejne zajęcia z dziennego grafiku mogły odbywać się o zaplanowanej porze.

 

PŁATNOŚCI

  1. Mogą być realizowane w różnych formach: miesięczne rozliczenie, każdorazowe, lub inne formy do ustalenia. Bezpośrednie rozliczenie po zajęciach lub płatność na konto. Rodzice otrzymują rachunki potwierdzające wpłatę.
  2. Opłata zależna jest od czasu zajęć. 30 minut zajęć kosztuje 30 złotych, odpowiednio dłuższy czas zajęć wiąże się z wyższą opłatą tj. 60 minut kosztuje 60 zł a 90 minut kosztuje 90 zł.

 

ZABOWIĄZANIA

  1. Rodzice po zapoznaniu się z regulaminem zajęć, akceptacją jego zasady jeżeli chcą korzystać z usług Poradni. Zobowiązują się w ten sposób do przestrzegania ustalonych reguł.

KONSULTACJE

Poradnia prowadzi konsultacje dla wszystkich osób z problemami komunikacji językowej.

DIAGNOZY

Poradnia na życzenie rodziców diagnozuje i opiniuje zachowania komunikacyjne dziecka. Ocenia poziom rozwoju umiejętności językowych.

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

Stałe zajęcia logopedyczne odbywają się według tygodniowego harmonogramu pracy Poradni.